Allmänna villkor

Innehållet i denna webbshop tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Sustain Wear Sweden AB
Organisationsnummer: 559302-4127
E-post: info@sustainwear.se

Betingelser

I händelse av tvist följer vi rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden i Sverige.

Leverans- och fraktkostnader

  • Leveranstiden kan komma att förlängas på grund av tullen.
  • Fri frakt inom Sverige. 
  • För frakt utanför Sverige tillkommer en fraktavgift beroende på land.
  • Vi vill att du ska få din beställning så snart som möjligt. Vårt mål är att skicka dina varor så att du har dem inom:


Land Leveranstid (arbetsdagar) Avgift
Sverige 1-2
Fri frakt
Norden 2-4 69kr
Norge 3-5 120kr
Europa 2-5 140kr
Storbrittanien 2-5 140kr
USA 3-7 160kr
Kanada 3-7 160kr

  • För retur eller avbokning utanför Sverige ansvarar kunden för fraktkostnaden och andra avgifter som kan uppstå.
  • Fri retur gäller varor som är defekta vid beställning.
  • Avgift för paket som inte hämtas ut är 120 kr.
  • Kunden ansvarar för fraktkostnaden vid avbokning på 120 kr.
  • Inköpspriset är exklusive tull, importavgifter och andra lokala avgifter. När internationella kunder köper en produkt från oss kan ditt land ta ut tullavgifter vid leverans.
  • Tullsatsen beräknas utifrån produktens deklarerade värde och fraktkostnader, produktkategori, ursprungsland, destinationslandet tullsatser och tillämpliga handelsavtal.
  • För beställningar som inte tas ut inom de angivna datumen för avhämtning debiteras kunden 120 SEK utöver den ursprungliga fraktavgiften.

Alternativ leveransadress

För att få leverans till en annan adress ska det anges vid utcheckningen. Klarnas villkor kräver att vi levererar ordern till en adress som du är registrerad på (endast när det betalas med Klarna faktura eller konto).

Leverans till minderåriga

Vi levererar inte till personer under 18 utan tillstånd från vårdnadshavare.


Returpolicy

  • Du som kund har ångerrätt i 30 dagar efter mottagandet av varan enligt lagen om distans och hemförsäljning (2005: 59).
  • I händelse av tvist följer vi rekommendationer från den allmänna reklamationsnämnden i Sverige.
  • Alla varor som returneras måste vara oanvända och i originalförpackning.
  • Vi återbetalar produktvärdet inom 14 dagar efter mottagandet av varan.
  • Använd returblanketten som du har fått tillsammans med ditt paket.
  • Tappar du bort returformuläret så är du välkommen att maila oss för att få en ny returblankett.
  • Kunden är ansvarig för returkostnad på 39 sek.

Varorna returneras till följande adress:

Sustain Wear Sweden AB
c/o E-logistik
Fabriksgatan 3
533 33 Götene
Sverige


Betalning

Vi accepterar faktura, delbetalning, Swish, kredit- och bankkort som betalningsmetod.

I samarbete med Klarna Bank AB erbjuder vi dig följande betalningsmetoder. Betalning görs till Klarna.

  • Direktbetalning: Du kan välja att direkt betala i kassan utan att behöva ange kortnummer och lösenord, och får klarnas köparskydd. Ditt konto kommer att debiteras 1-2 dagar efter att ordern har behandlats.
  • Betala senare: Med denna metod kan du välja att betala inom 30 dagar från leveransen av varorna eller slutet av månaden eller om ett par månader. Din betalningsperiod börjar när beställningen har skickats. Betalningen kan göras i appen.
  • Delbetalning: Med finansieringstjänsten från Klarna kan du betala ditt köp i flexibla eller fasta månatliga avbetalningar enligt de villkor som anges i kassan. Du bestämmer själv hur mycket du vill betala varje månad och du kan när som helst betala resterande belopp.

Betalningsmetoderna, att betala senare inom 30 dagar, delbetalning och autogirering är endast tillgängliga vid en positiv kreditbedömning. För detta ändamål vidarebefordrar vi dina uppgifter för en adress- och kreditcheck till Klarna under beställningsprocessen och hanteringen av ditt köp. Vi kan bara erbjuda dig tillgängliga betalningsmetoder baserat på resultatet av kreditkontrollen. Allmän information om Klarna och användarvillkoren per land finns på klarna.com. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning och i enlighet med informationen i Klarnas sekretesspolicy.


Reklamation

Du som kund har rätt att reklamera en produkt om dess egenskaper skiljer sig från vår beskrivning.

Var vänlig och kontakta oss på info@sustainwear.se vid reklamation. Som kund har man tre års reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel. Konsumenten ersätts för fraktkostnader i samband med godkända reklamationer. Sustain Wear förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig gällande konsumentskyddslagstiftningen. Reklamationer returneras till följande adress:

Sustain Wear Sweden AB
C/O E-logistik
Fabriksgatan 3
533 33, Götene
Sverige

Konsumentverket har ett standardformulär för att utöva ångerrätten. Du kan ladda ner den här.


Personlig information

  • När du registrerar dig på hemsidan samtycker du till att vi lagrar och använder din personliga information i Sustain Wear för att uppfylla dina förväntningar angående leverans, leveransinformation och kundtjänst.
  • Vi lämnar inte ut några personuppgifter till tredje part, endast i de fall då registreringen sker i samarbete med tredje part.
  • Enligt GDPR har du rätt till:
    - Få den information vi har sparat om dig.
    - Få bort dina lagrade data. Om du ber oss ta bort dina uppgifter måste du se till att du lagrar all information du behöver för att hantera eventuella framtida garantiproblem och frågor.
    - Om du vill att vi raderar din information, så tveka inte att höra av dig till oss på info@sustainwear.se
  • Klicka här för att läsa mer om vilken information vi behåller och varför.